Uitnodiging Donateursdag / Excursie Landgoed de Bannink zaterdag 24 september

Gepubliceerd op: 10 september 2022

Beste donateurs, belangstellenden,

Graag nodigen we jullie uit voor onze jaarlijkse donateursdag! Jaarlijks inderdaad, alhoewel de laatste keer in 2019 was. We pakken daarom uit: niet alleen één boerderij, maar een heel landgoed is het decor om elkaar sinds lange tijd weer te ontmoeten.

Jullie zijn, mede namens de Stichting Sandberg van Leuvenum, van harte welkom op Landgoed De Bannink, in de gelijknamige buurschap tussen Bathmen en Deventer.

Daarnaast staan we stil bij de verschijning van de Sallandse vertaling van de Heliand: een project waar we bijna tien jaar aan gewerkt hebben. De Heliand is een religieus episch gedicht over het leven van Jezus Christus. Het werd geschreven in het Oudsaksisch, omstreeks het jaar 825.

Een aantal jaren terug verschenen verschillende uitgaven in het Twents, Gronings en Achterhoeks. Wij vonden dat het Sallands hierin niet kon ontbreken en hebben samen met de Historische Vereniging in Raalte dit van de grond gekregen. (Meer informatie via Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum)

14.00 – Ontvangst met koffie & thee in het Koetshuis

14.15 – Introductie, waar zijn we als Sallands Erfgoed mee bezig? (Robert Kemper Alferink, voorzitter)

14.25 – De Heliand: een Sallandse vertaling (Jan Nijen Twilhaar)

14.50 – Bezoek aan het melkveebedrijf van de familie Bannink, op het landgoed

15.15 – Rondleiding over landgoed de Bannink (Leonard van den Brink, beheerder Landgoed De Bannink)

16.15 – Terug van de rondleiding, afsluiting met een hapje & drankje

Adres en parkeren

Koetshuis, Banninklaan 1, Deventer

Aanmelden

Iedereen is van harte welkom! In verband met de catering is het handig om je aan te melden via info@stichtingsallandserfgoed.nl. Deelname is kosteloos.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Stichting Sallands Erfgoed